Czym jest ocena sprzedaży?
Ocena sprzedaży to opinia, jaką wystawia kupujący sprzedającemu po przeprowadzonej transakcji i realizacji umowy. Dotyczy to wyłacznie w pełni zarejestrowanego konta FIRMA i sprzedaży KUP TERAZ. Użytkownikom udostępniony jest system ocen zarówno w formie opisowej jak i graficznej (tj. graficzna ocena sprzedaży). Ocena wystawiana jest w punktacji od 1 do 10, przy czym 10 to najwyższa ocena. Do oceny sprzedaży może być dodany komentarz opisowy.
Tylko Użytkownicy którzy prowadzą sprzedaż KUP TERAZ moga otrzymać ocenę. W przypadku Użytkownika który posiada konto FIRMA a wystawia tylko ogłoszenia np. w kategorii nieruchomości, nie może otrzymać oceny od innego Użytkownika co przyczyniło by się do nieprawidłowości w ocenach Użytkowników. W zwiazku z tym nie pokazujemy opini o sprzedawcy we wszystkich typach ogłoszeń.
Gdzie pokażemy ocenę sprzedawcy?
Oceny o sprzedającym pokażemy Użytkownikom wyłącznie w ofertach KUP TERAZ na kartach produktów, w zakładce dane sprzedawcy oraz na stronach wszystkie produkty sprzedajacego.
Ocenie podlegają następujące obszary:
1. Kontakt ze sprzedającym
2. Zgodność towaru z opisem
3. Czas dostawy
Po zalogowaniu konto FIRMA w zakładce Sprzedaję - Twoje oceny znajdziesz średnie zestawienie wszystkich wystawionych ocen sprzedaży wraz z komentarzami opisowymi z ostatnich 12 miesięcy.
Na wszystkich Twoich ofertach/ogłoszeniach pokażemy odwiedzającym ilość opini oraz średnią ocenę wystawioną przez kupujących. Przeliczamy oceny i pokazujemy także w postaci gwiazdek. 1 gwiazdka to ocena najniższa, a 5 gwiazdek najwyższa.
Jak kupujący może ocenić transakcje?
System ocen sprzedaży to system dla subiektywnych i suwerennych opinii kupujących o transakcji. Oprócz oceny sprzedaży kupujący mogą wystawiać również komentarze opisowe.
Wystawienie oceny i komentarza opisowego do zamówienia nie jest obowiązkowe. Na ocenę transakcji kupujący ma 30 dni. Gdy termin ten będzie mijał, przypomnimy kupującemu o możliwości wystawienia oceny sprzedaży.
Komentarz opisowy powinien zawierać:
1. Opis przedmiotu transakcji (stan, zgodność z informacjami w ofercie)
2. Opis przebiegu transakcji (czas wysyłki, obsługa kupującego)
Komentarz opisowy nie może zawierać między innymi:
1. Wulgaryzmów, treści obscenicznych, pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii oraz konfliktów między narodami
2. Treści obraźliwych (określenia, które w Słowniku Języka Polskiego PWN mają kwalifikator "wulgarny", "obraźliwy", pogardliwy" lub "wyzwisko")
3. Określeń typu - złodziej, oszust, wyłudził, naciągnął - wobec osób, co do których nie zapadł prawomocny wyrok w sprawie, ponieważ może to stanowić naruszenie dóbr osobistych
4. Danych kontaktowych (w tym imienia, nazwiska, miejsca zamieszkania, numeru telefonu lub adresu e-mail) loginu sprzedającego
5. Informacji o charakterze wyłącznie reklamowym
6. Adresów stron WWW.
Kupujący wystawił mi ocenę. Co mogę zrobić?
Jeśli otrzymasz ocenę od kupującego, możesz na nią odpowiedzieć lub poprosić kupującego o jej zmianę lub usunięcie. Zanim podejmiesz jednak jakiekolwiek kroki, zalecamy kontakt z kupującym, aby wyjaśnić sprawę.
Możesz jednak wspólnie z kupującym zdecydować o usunięciu oceny lub jej zmianie. Ocenę usuniemy wyłacznie na bezpośrednią pisemną prośbę kupującego. Wystarczy, że kupujący skontaktuje się z Lidero i potwierdzi chęć usunięcia/zmiany opinii. Każde zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie.
Jeśli kupujący anuluje zakup za pomocą zakładki Kupione, nie będzie mieć możliwości wystawienia oceny dla takiego zamówienia.
Kupujący ma 14 dni na podjęcie decyzji o usunięciu oceny.
Kiedy Lidero może ingerować w opinie ?
Za treść komentarza i ocenę odpowiedzialny jest kupujący. Możemy na wniosek kupującego usunąć ocenę lub dokonać jej zmiany. Wystarczy, że kupujący skontaktuje się z Lidero i potwierdzi chęć usunięcia/zmiany oceny. Każde zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie. Możemy odmówić podjęcia działań, jeśli podstawy do ingerencji nie będą wystarczające. Zalecamy do konwersacji z pomocą czatu Lidero.
Lidero nie ingeruje w oceny i komentarze użytkowników, może jednak rozważyć usunięcie oceny wraz komentarzem opisowym (a także odpowiedzi na komentarz) w szczególnych przypadkach:
1. Treść komentarza narusza zasady regulaminu Lidero.
2. Jeśli jednoznacznie wskazuje na pomyłkę.
3. Oferta była wystawiona wyłącznie w celu otrzymania oceny sprzedaży.
Nie usuwamy ocen sprzedaży i komentarzy opisowych wystawionych między innymi:
1. W wyniku nieporozumienia między kupującym a sprzedającym, o ile są zgodne z zasadami regulaminu Lidero.
2. Za niezgodność towaru z opisem, a także jakość towaru.
3. Za obsługę i kontakt ze sprzedającym.
4. Gdy problemy z dostarczeniem paczki były po stronie przewoźnika.
W przypadkach nagminnego naruszania regulaminu Lidero może:
1. Usunąć opinie wystawione do takiej oferty
2. Zablokować możliwość wystawienia oceny sprzedaży do takiej oferty
3. Zastosować blokadę sprzedaży lub całkowitą blokadę konta.
Wyrażam zgodę na:
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich, aby poprawić działanie LIDERO. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Użytkownicy: LIDERO, Google Analytics.
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, służą także do wyświetlania reklam LIDERO na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Użytkownicy: LIDERO.
Pliki cookies konieczne do prawidłowego lub zoptymalizowanego działania LIDERO oraz poprawnego działania usług.
Twoje wybory plików cookies wyrażone po zalogowaniu się do serwisu są przypisywane do konta LIDERO i zostaną zapamiętane również w przypadku, gdy będziesz logować się na konto z innego urządzenia lub przeglądarki.
Potwierdź poniżej odbiór przesyłki i zgodność lub
niezgodność towaru z zamówieniem.
Dzięki tej operacji odblokujesz też wypłatę środków za Twoje zamówienie
sprzedawcy zablokowane przez LIDERO PROTECT.